21 Mart 2012 Çarşamba

etli pilav ve rokalı taze sarımsaklı cevizli salata



çocuk olunca her türden besin içeren bir sofra hazırlamak


zorunda hissediyorum kendimi


haftasonu bol yeşillik almıştım taze sarımsaklar yeni çıktı.eşimin teyzesi de bulgaristandan harika cevizler getirip kırıp vermişti bize.onları koydum salataya.nefis bir hafta sonu yemeği yedik


etli pilav için


dana eti (kullandım ben)



2 su bardağı pirinç


önce etleri kuşbaşı doğrayıp düdüklüde iyice pişirdim


etletin suyunu ayrı bi kaba aldım ve etleri tereyağında kavurdum.iyice kavrulduktan sonra


sıcak tuzlu suda bekletilmiş pirinçleri yıkayıp süzüp bir süre de birlikte kavurdum.


ayırdığım et suyu (4bardak)nu da katıp pilav göz göz olana kadar pişirip altını kapattım.


enson 3-4 kat kağıt havluyu örtüp tencerenin kapağını kapatıp demlenmesi için bıraktım.harika ve besleyici oldu.Elvin mmmmhhh diye diye yedi.



cevizli ve taze sarımsaklı roka salatası



rokaları elimle didikledim.


taze soğan


salatalık


taze sarımsak



biber leri doğradım



en son bütün cevizleri ilave edip limon nar ekşisi ve hakiki zeytinyağı ile tatlandırdım



mükemmel bi lezzet oldu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder